portakallı yer elması yemeği tarifi


Portakallı yer elması yemeği tarifi, nasıl yapılır? Marketten 700 gr. yer elması satın aldım. Soyduktan sonra, elimde net 500 gr. yer elması kaldı. Yer elmasının çiğden portakal sulu, pirinçli yemeğini yaptım. Havucu deneme amaçlı tencereye rendeleyerek koydum. Doğrumu yaptım bilmiyorum, alışkanlıktan olacak bazıları havuç rendeleme işine burun kıvırdı. Tarifimi deneyecekseniz eğer, siz bildiğinizi okuyun. Afiyet olsun.

Portakallı yer elması yemeği malzemesi:

  • 700 gr. yer elması
  • beş kaşık zeytinyağı
  • bir kuru soğan
  • bir havuç
  • bir kaşık pirinç
  • bir su bardağı portakal suyu portakal
  • bir çay kaşığı toz şeker
  • bir çay bardağı su
  • bir tatlı kaşığı tuz
  • bir kaşık limon suyu
  • bir tutam maydanoz



Portakallı yer elması yemeği nasıl yapılır:

  1. yer elmasını soyun, kuşbaşı doğrayın
  2. pirinci yıkayın, süzün
  3. soğanı elma dilimi doğrayın
  4. havucu rendeleyin ve bu malzemeleri tuz ile birlikte tencereye koyun, karıştırın
  5. üzerine toz şeker, limon suyu, su ve portakal suyunu ilave edin
  6. tencereyi bir dakika boyunca fokurdatın ve kapağını kapayın
  7. ocak ateşini iyice kısın
  8. yemeği 25 dakika pişirin ve ocaktan alın
  9. üzerine doğranmış maydanoz serpin

ve yemeğinizi soğutun, afiyetle yiyin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir kilo pirinçten kaç kişilik pilav çıkar

pirincin nişastası nasıl çıkar

tavuğun haşlandığı nasıl anlaşılır

dondurulmuş nohut nasıl pişirilir