kokulu pilav yasemin, 15 dakikada hazır


Kokulu pilav yasemin (jasmine) pirinç veya basmati pirinçten yapılır. Kokulu pirinçler fazla yıkamay ve ıslamaya gelmez. Bu iki pirinç diğer pirinç çeşitlerine göre fazla nişastalı değildir. Bu sebeple pirinci fazla yıkamaya ve suyun içinde tutmaya gerek yoktur. Bu iki pirinçle pilav yaparken, ihtiyacım ölçüsünde pirinci süzgeçin içerisine kor ve bir su yıkarım. Kokulu pilav yapımında 1 su bardağı ölçüsünde yasemin pirinci kullandım. Pilavı haşlama yöntemiyle yaptım, pirinci kavurmadım. Pilav yapmak ustalık ister derler ya; işte pilavınızı bu yöntemle yaparsanız, usta pilavı yapmış olursunuz.

Kokulu pilav yasemin, 15 dakikada hazır: Teflon tencereye 30 gr. (eritilmiş 3 yemek kaşığı) tereyağı koydum ve köpürünceye kadar ısıttım. Ardından 2 su bardağı dolusu sıcak su ilave ettim ve tencereyi kaynattım. Kaynayan su içine yıkayıp süzdüğüm yasemin pirincini ve 1 tatlı kaşığı tuzu ilave ettim. Tencereyi bir defa fokurdatım ve kapağını kapadım. Peşinden ocağı iyice kıstım ve saate baktım. Tam 15 dakika bitiminde ocağı söndürdüm ve tencereyi 15 dakika demlenmeye bıraktım. Süre sonunda tencereyi bir güzel karıştırdım ve pilavı sofraya koydum. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir kilo pirinçten kaç kişilik pilav çıkar

pirincin nişastası nasıl çıkar

dondurulmuş nohut nasıl pişirilir

2 kişilik etli çiğ köfte malzemesi