5 günde ekşi maya nasıl yapılır


5 günde ekşi maya nasıl yapılır? Evde ekşi maya yapımı ile çokça uğraştım. Bu konuda gerekli bilgi, beceri ve deneyime sahibim. Ekşi maya yapımı ve ekşi maya ile ekmek yapımı konusunda internette fazlasıyle bilgi mevcut. Eğer anlatılanları sıkılmadan okur, ne demek istediklerini anlayabilirseniz; kendi ekşi mayanızı yetiştirir ve kendi ekşi mayalı ekmeğinizi yapabilirsiniz. Bu doğal maya tarifim kendi icadım, malzeme miktarlarını doğrudan ekmek yapayım diye; fazla tutum ve mayanın 5. gününde ekmeğimi yaptım, yedim. Anlayacağınız; ekşi mayanızı hazırladığınız da malzemeleriniz çöpe gitmeyecektir. Ekmeğimi burdan görebilirsiniz. Standart 1 çay bardağı 100 gr. su ve 60 gr. tam buğday un'u alır. Malzeme miktarlarını, terazi yerine çay bardağı ile ölçebilirsiniz. Tuz ise, turşu yapımında kullanılan salamura kaya tuzu.

1. Gün
100 gr. İçme suyu
60 gr. Tam buğday unu
1 Çay kaşığı silme dolu kaya tuzu

Cam kase içine tuzu ve suyu koydum, karıştırarak tuzu erittim. Başka bir kase içine tam buğday unu koydum ve yaydım. Üzerine tuzlu suyu döktüm ve kendi haline bıraktım. Un suyu çektikten sonra üzerini kapattım, mutfağın uygun bir yerine koydum. Ara sıra kapağını açık tutarak kaseyi salladım ve sonra yine kapattım.

2. Gün
100 gr. İçme suyu
60 gr. Tam buğday unu
1 Çay kaşığı silme dolu kaya tuzu

Ekşi maya 24 saatini doldurduktan sonra; 1. gün yaptığım aynı işlemi tekrarladım. Bu sefer malzemeleri çorba kaşığı ile güzelce karıştırdım. Kapağını kapadım ve ara sıra açarak hava almasını sağladım.

3. Gün
60 gr. Tam buğday unu

Ekşi maya'nın üzerine sadece 60 gr. tam buğday unu ilave ettim ve karıştırdım.

4. Gün
120 gr. tam buğday unu
100 gr. içme suyu

Ekşi maya'nın üzerine sadece 120 gr. tam buğday unu ve 100 gr. içme suyu ilave ettim ve karıştırdım.

5. Gün ise; ekşi maya'nın olgunlaştığını koklayarak ve tadarak öğrenmiş oldum. Yaptığım ekşi mayanın 100 gr. ayırdım ve kalanının tamamını kullanarak ekşi mayalı ekmeğimi yaptım. Ekmeğim tam istediğim gibi tat, lezzet, koku, doku ve kabarmaya sahip oldu.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir kilo pirinçten kaç kişilik pilav çıkar

tavuğun haşlandığı nasıl anlaşılır

pirincin nişastası nasıl çıkar

dondurulmuş nohut nasıl pişirilir