kuru mürdüm erikli kayısı hoşafı


Kuru mürdüm erikli kayısı hoşafı tarifi: Gün kurusu kuru kayısı ve kuru mürdüm eriği ile hoşaf yaptım. Hoşaf yapımında 10 tane mürdüm eriği, gerisi kuru kayısı olmak üzere toplam 200 gr. malzeme kullandım. Hoşafın tatlandırılması için bir çay baradağı toz şeker, aroması için karanfil taneleri ve bir parça tarçın kullandım. Hoşafın suyu için 1.2 litre su kullandım. Sonuçta; 30 dakika gibi kısa bir sürede, damaklara layık kayısı hoşafımı yapmış oldum. Deneyecek olanlara şimdiden afiyet olsun.

Mürdüm erikli kayısı hoşafı malzemesi:
  • 160 gr. gün kurusu kuru kayısı (yirmi iki tane)
  • 40 gr. kuru mürdüm eriği (on tane)
  • bir çay bardağı dolusu toz şeker
  • bir parça kabuk tarçın
  • beş tane karanfil
  • altı su bardağı içme suyu

Mürdüm erikli kayısı hoşafı yapımı:
  1. mürdüm eriğini ve kuru kayısıyı yıkayın,
  2. suyunu süzün ve tencereye koyun
  3. üzerine karanfil ve tarçını ilave edin
  4. altı su baradağı suyu koyun ve tencereyi kapatın
  5. yüksek ısıda tencereyi bir kez fokurdatın
  6. peşinden ocağı iyice kısın
  7. kısık ateşte tencereyi 25 dakika kaynatın
  8. süre sonunda toz şekeri ilave edin
  9. tencereyi 5 dakika daha kaynatın
  10. süre bitiminde ocağı söndürün
  11. ve hoşafı soğumaya bırakın.
afiyet olsun

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir kilo pirinçten kaç kişilik pilav çıkar

tavuğun haşlandığı nasıl anlaşılır

pirincin nişastası nasıl çıkar

dondurulmuş nohut nasıl pişirilir