derin yağda, kanat kızartması


Derin yağda, kanat kızartması: Kanat kızartması nasıl olur, yağda tavuk kanat nasıl kızartılır? Tavuk kanadı tavada, bol yağda kızartılırsa daha da lezzetli olur. Özellikle derin yağ içinde kızartılan tavuk kanadı, kızartıldıktan sonra çeşitli soslara bulanarak lezzeti arttırılır. Tavuk kanadı tavada kızartılırken dikkat edilmesi gereken nokta, tavuk kanat parçalarını ayırarak kızartmaktır. Bilirsiniz, tavuk kanadı üç kısımdan oluşur: Tavuk kanat ucu, yaprak kanat ve kanat kökü. Kanat ucu pek işe yaramaz, yaprak kanat ve kök kanat kanadın kullanılan kısımlarıdır.

Üstte gördüğünüz tavuk kanadını derin yağda kızartırken, kanadın düz olan yaprak kanat adı verilen kısmını ayrı olarak kızarttım. Tavuğun inciğine (bagetine) benzeyen kısmını ayrı olarak kızarttım. Bunun sebebi ise; kanatlar farklı yapıda ve irilikte olduğu için; tamamını birlikte kızartsaydım, düz olan yaprak kanat çabuk kızarır diğer kök kanat fazla kızarmazdı. Bu olumsuzluğu önlemek için yaprak kanat, kök kanat diye kanat parçalarını grupladım ve öyle kızarttım. Kanatları kızartmazdan önce tuzlayın ki, pişince lezzetli olsunlar.

Bu blogdaki popüler yayınlar

bir kilo pirinçten kaç kişilik pilav çıkar

pirincin nişastası nasıl çıkar

dondurulmuş nohut nasıl pişirilir

makarnaya ne kadar tereyağı konur